På svenska In English  Auf Deutsch
Priser i: 
   
 
Alltid fri frakt  
Leverans inom 1-3 dagar
Öppet köp i 30 dagar

Allmänna villkor

1. Företagsinformation

Good Balance ägs och drivs av Good Balance Global AB (organisationsnummer 559110-8187). Goodbalance.se/ Good Balance/ benämns nedan som GB.

2. Priser

Samtliga GB:s priser är angivna inklusive 25 % moms i SEK. Det totala priset tillsammans med gällande frakt- och betalningsvillkor finner Du vid betalning. Vid rabatter så utgår en eventuell mängdrabatt alltid från ordinare priser.

3. Åldersgräns

 Det krävs att Du har fyllt 18 år för att få bekräfta ett köp.

4. Order

Alla ordrar är välkomna på GB. Vi har inga restriktioner eller lägsta minimikrav per order.

Vid beställning förbehåller vi oss rätten att logga Ditt IP-nummer. Vi behandlar Dina personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Avbeställning av en order kan göras till info@goodbalance.se enda fram till dess att varan har skickats.

5. Köp

Ett köp görs antingen via varukorgen, per e-post eller per telefon. Ett köp är genomfört och bekräftat när Du erhållit en orderbekräftelse per e-post från GB. Vid beställning per telefon och e-mail gäller endast förskottsbetalning.

6. Leveranstid

Normal leveranstid för lagervaror är 1-3 arbetsdagar från att orderbekräftelse är mottagen. Vad gäller varor som inte finns i lager är leveranstiden individuell.

Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på våra leverantörer eller distributörer. Om leveransförsening skulle uppstå meddelar vi Dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.

7. Leverans

Vi skickar beställningar som paket eller brev.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

8. Frakt

GB skickar främst alla paket med DB Schenker och Posten.

8.1  Hem eller till angiven adress

Hemleverans sker oftast men är ingen garanti. Hemleverans beror på hur stort paketet är och om det går in i ditt ordinarie postinkast/brevlåda.


8.2 Till Ombud
Leverans sker till ett ombud nära Dig som mottagare.

När Du fått en avisering via SMS eller post från transportföretaget finns Ditt paket att hämta ut hos anvisat ombud. Ta med Dig sändningsnumret samt Din legitimation. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar därefter skickas paket tillbaka till goodbalance.se.

 

8.3 Fraktavgifter: 

Alla köp på GB sker utan debitering av fraktkostnad, undantaget när du aktivt själv väljer att få varan levererad på ett sätt som ej går att välja vid betalning. Du upplyses då om denna kostnad per e-mail.

9. Fel på Din leverans

Följer inte annat av avtalet, står GB risken för förlust och skada fram till dess att Du mottagit Din leverans. Eventuella fel, transportskador eller reklamationer skall rapporteras till GB samt fraktbolaget inom 7 dagar från att du mottagit Din leverans.

 

9.1 Transportskador

Upptäcker Du skador på paketet skall Du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker Du inte skadan förrän Du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall Du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar Du kontakt med oss. Fotografera gärna skadan på varan samt det skadade emballaget och beskriv skadan i Din kontakt med GB. Dina fotografier bör visa skadan tydligt.
 

9.2 Reklamation och returrätt
Om Din vara är felaktig, skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår kundservice via e-post: info@goodbalance.se omgående. Om Du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten ersätts produkten. Du betalar dock själv returfrakten.

Enligt Konsumentköplagen har Du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att Du har tagit emot varan. GB tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av goodbalance.se. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vid reklamation krävs att Du som kund kan uppvisa kvitto eller följesedel. Goodbalance.se undersöker noggrant alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri står ej GB för ersättning av produkten..

  

Returadress:

Good Balance Global AB

Storgatan 63

57431 Vetlanda

10. Ångerrätt

Kontakta alltid GB:s kundservice via e-post info@goodbalance.se om Du önskar ångra Ditt köp för att få vidare instruktioner.

 

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits.

  

Varan kan returneras i använt skick. Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att Du meddelat GB att Du ångrar Ditt köp. Efter att GB har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till Dig, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.

 

Du som kund står själv för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 30 dagar. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Observera att vid återsändning till GB är Du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.

Skickar du tillbaka hela försändelsen debiteras du den faktiska fraktkostnaden, vilket även inkluderar frakten ut om ditt paket skickats fraktfritt.

 

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: www.konsumentverket.se

 

11. Pengarna tillbakagaranti

 

Om produkten som du beställt inte motsvarar dina förväntningar, kan du som kund inom 30 dagar från din beställningsdag returnera produkten och få pengarna tillbaka.

Returnerad produkt i valfritt skick sänds till (avsändaren står för portot):

Good Balance Global AB

Storgatan 63

57431 Vetlanda

 

Skriv ut din orderbekräftelse och/eller faktura och bifoga med din retur.

12. Ej uthämtade paket

Har Du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dagar) så fakturerar vi dig 79 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

13. Betalning

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder hos oss. Innan Du bekräftar Ditt köp, väljer Du den metod som passar Dig bäst i kassan. GB lagrar ingen info som härrör betaluppgifterna.

GB följer distansköplagen och reserverar köpesumman på Ditt konto vid genomförande av kortbetalning.

 

13.1 Kontokort

Med Klarna kan Du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Klarna finns på klarna.se.

 

13.2 Internetbank

Med Klarna kan Du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Klarna finns på klarna.se.

 

13.3 Faktura

Klarna

Vi samarbetar med Klarna. Det gör att du kan betala med faktura. Klarna Konto eller dela upp din betalning enkelt. Klarna arbetar säkert med e-handel vida faktura och kredit med många stora aktörer.

 

Använder du Klarna Konto läggs din betalning upp på ditt konto hos Klarna. Du behöver då bara fylla i ditt personnummer så läggs betalningen upp på ett konto hos dem. Sedan får du en faktura sammanställt i slutet på månaden. För mer information besök Klarnas hemsida.

 

Med Klarna Faktura får du fakturan kostnadsfritt separat i samband med att du bekräftar ditt köp. Fakturan ska betalas inom 20 dagar. Ingen avgift tillkommer. För mer information och om delbetalning besök Klarnas hemsida.

 

13.4 Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. eller på vårt kontonummer. Efter att Du skickat din order i kassan får Du information på skärmen samt via E-post hur Du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om Du väljer förskottsbetalning). Glöm ej ange Ditt ordernummer som Du tilldelades i orderbekräftelsen samt namn och adress. Behandling och leverans av Din beställning sker då Din transaktion registrerats på vårt bankgirokonto. Vi reserverar varorna i 5 arbetsdagar i väntan på betalning, om vi därefter inte noterat någon betalning avregistreras Ditt köp.

14. Sekretess, säkerhet & personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
 

När Du genomför Din beställning hos GB uppger Du Dina personuppgifter, vilka innefattar namn, adress och telefonnummer. Vid registrering av Dina personuppgifter och beställningen godkänner Du samtidigt att GB lagrar och använder Dina uppgifter för att fullfölja vårt åtagande som vi har gentemot Dig. Goodbalance.se kommer inte att lämna ut eller sälja Dina personuppgifter till tredje part. Vi behandlar alltid dina uppgifter helt konfidentiellt, vilket Du som kund alltid kan känna dig trygg med.

 

Det mobiltelefonnummer Du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

15. Övrigt

 

Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller dess färg. Angivna storlekar är ungefärliga. Vi vill åter igen påpeka att produktens funktion inte garanteras och att det inte finns vetenskaplig forskning om huruvida produkten fungerar. Den information som finns på hemsidan är vad våra kunder har meddelat att de upplevt vid användande.

Har du några sjukdomar som du tror kan bli påverkade av våra produkter råder vi dig att kontakta läkare eller avstå från produkten.

Vi uppdaterar vårt sortiment kontinuerligt. Nyheter, rabatter och erbjudanden erhålls genom vårt nyhetsbrev till Dig som anmält att Du önskar Nyhetsbrev.


 

                 
Energiarmband till hela världen
Snabba leveranser
Fraktfria leveranser 

Varor i lager
Öppet köp i 30 dagar
Betala på faktura
Säkra betalningslösningar
Ta 3 - betala för 2
Kundservice 4670 386 37 24
                 
                 

Good Balance

 

Kundtjänst

 

Handla säkert

 

Distributionspartner

 

Energiarmband

       

Om Good Balance

Varför energiarmband?

Referenser

Ambassadör

Återförsäljare

 

Kontakt

Byten och returer

FAQ

Allmänna villkor

Press

 

    Klarna

    Faktura

    Delbetalning

    VISA

    Mastercard

    PayPal

 

     Postnord

    DB Schenker

 

Good Balance energi- och magnetarmband.

Samtliga produkter

Active

Casual

Shamballa

                 

Social media

 

Good Balance på Facebook

 

#goodbalancelifestyle

   

     Instagram

    Facebook

     Youtube

 

      Google+

      LinkedIn

      Pinterest

 
     

#goodbalancelifestyle handlar om att finna balans i allt du tar dig för. Låt ditt energiarmband fungera som en påminnelse för detta.

GOOD BALANCE NYHETSBREV

 

Kostnadsfria leveranser till alla världens länder

Good Balance språk


www.goodbalance.com | www.goodbalance.de | www.goodbalance.se | www.goodbalance.no