På svenska In English  Auf Deutsch
Priser i: 
   
 
Alltid fri frakt
Leverans inom 1-3 dagar
Öppet köp i 30 dagar

Fråga Niloo om hälsa och träning



Niloo Lopez

Niloo är utbildad personlig tränare, kostrådgivare och gruppträningsinstruktör. Hon har arbetet som instruktör i över 15 år och instruerar idag zumba, funktionell styrka och mammaklasser. Som tränare och kostrådgivare har hon framför allt en inriktning mot viktminskning och kost för ökad prestation.

Genom sina uppdrag som utbildare och föreläsare har Niloo även utvecklat en stark pedagogisk förmåga, en nyckel för att lyckas hjälpa och engagera människor. ”Jag motiveras av att se människor i min omgivning nå sina mål, se lyckan när de passerar mållinjen. Om jag kan ge dem råd, stöd och struktur på vägen mot målen, då har även jag lyckats med mina mål – att få fler att träna regelbundet och investera i sig själva”, säger Niloo.

Den bästa investeringen är den du gör i dig själv, det kommer du aldrig att ångra!




Frågor och svar:

Många säger att det inte spelar någon roll om man stretchar efter träning, stämmer det? /Anna

 

Svar: Hej Anna. När det gäller stretch finns väldigt många teorier och mycket landar i vad du har för syfte med att stretcha. Ett vanligt skäl till att stretcha är att förbättra eller bibehålla din rörlighet. Om du redan är tillräckligt rörlig, eller får in rörlighet i din vardag kanske inte stretch är det viktigaste att satsa på för dig. Det man dock inte får glömma är att träning gör musklerna stela. Om du inte tränar rörlighet eller på ett aktivt sätt försöker öka rörligheten kommer dina muskler att bli stelare och stelare vilket kan leda till minskad funktionalitet och även lättare att få skador. Det finns däremot inget bevis för att det är så eller att stretch kan motverka träningsvärk. Så jag skulle säga att viss rörlighetsträning är värd att satsa på, men det måste inte ske direkt efter ett träningspass. Det kan ske när som egentligen. Stretch direkt efter ett träningspass är snarare en återhämtning skulle jag säga.

 

Jag vill gå ner i vikt och har fått för mig att lågintensiv träning som promenader i kombination med styrketräningspass är effektivast. Stämmer det eller kan det vara bättre med högintensiva pass för viktnedgång? /Rebecka

 

Svar: Hej Rebecka. Det är en väldigt bra fråga och något som många undrar. Till att börja med är ALL träning bra och ett genomfört träningspass, oavsett vad du tränar, är bättre än inget alls. Vid lågintensiv träning förbrukar du procentiellt sett mer fett än vid högintensiv träning då det går åt mest kolhydrater. Så sett ur den aspekten så är lågintensiv träning väldigt bra vid viktminskning. Däremot förbrukar kroppen mer energi totalt sett vid högintensiv träning och därför blir troligen energiförbrukningen större även för fettet som energikälla. Så jag skulle säga att högintensiv träning absolut är lika effektiv, om inte mer, vid viktminskning. Att kombinera med styrketräning är toppen eftersom styrketräning bygger muskler och gör att du förbrukar mer energi under hela dagen. Så kombinera hög- och lågintensiv konditionsträning med styrka för bästa effekt och tröna det du tycker är roligt för att säkerställa att träningen faktiskt blir av. Lycka till!

 

Jag tycker det är svårt att veta vad man ska äta efter träning om man tränar på kvällen för att inte förstöra träningsresultat. Vad är dina tips på kvällsmål efter träning? /Peter

 

Svar: Hej Peter. Vad du ska äta beror helt på vad målet är med din träning. Om tanken är viktminskning behöver du inte äta ditt största mål på kvällen efter träning. Om du däremot har som mål att gå upp i vikt kan du gott äta en rejäl middag. Jag skulle säga att du ska satsa på ett proteinrikt kvällsmål, särskilt om du styrketränat. En omelett med ägg, lök, tomat, paprika och skinka till sammans med en sallad på bladspenat och rå broccoli är ett exempel. Kycklingfile med wokade grönsaker är ett annat exempel. Föredrar du ett kallt kvällsmål skulle jag rekommendera kvarg med bär och nötter. Väldigt gott och fullt med nyttigheter. Kör hårt!

 

                 
Energiarmband till hela världen
Snabba leveranser
Fraktfria leveranser
Varor i lager
Öppet köp i 30 dagar
Betala på faktura
Säkra betalningslösningar
Ta 3 - betala för 2
Kundservice 08 - 710 22 40
                 
                 

Good Balance

 

Kundtjänst

 

Handla säkert

 

Distributionspartner

 

Energiarmband

       

Om Good Balance

Varför energiarmband?

Referenser

Ambassadör

Återförsäljare

 

Kontakt

Byten och returer

FAQ

Allmänna villkor

Press

 

    Klarna

    Faktura

    Delbetalning

    VISA

    Mastercard

    PayPal

 

     Postnord

    DB Schenker

 

Good Balance energi- och magnetarmband.

Samtliga produkter

Active

Casual

Shamballa

                 

Social media

 

Good Balance på Facebook

 

#goodbalancelifestyle

   

     Instagram

    Facebook

     Youtube

 

      Google+

      LinkedIn

      Pinterest

 
     

#goodbalancelifestyle handlar om att finna balans i allt du tar dig för. Låt ditt energiarmband fungera som en påminnelse för detta.

Kostnadsfria leveranser till alla världens länder

Good Balance språk


www.goodbalance.com | www.goodbalance.de | www.goodbalance.se | www.goodbalance.no